Referenties Intensieve bewonersbegeleiding revitalisatie appartementen Den Helder

Woningcorporatie Woontij wilde bij de revitalisatie van haar 116 appartementen een nadrukkelijke focus leggen op de begeleiding van de bewoners. “We hebben bewust naar een partij gezocht die niet alleen technisch, maar ook communicatief sterk is”, vertelt Christine Groen, Manager Woondiensten bij Woontij.

Met de uitvoering van het revitalisatieplan wordt de kwaliteit van de complexen aan de Polderweg/ Javastraat in Den Helder sterk verbeterd. “Het biedt Woontij de kans om de lang gekoesterde bewonerswensen te vervullen”, zegt Christine over de aanleiding van het traject. “De revitalisatie van de complexen is noodzakelijk om te voldoen aan de eisen van de (brand)veiligheid. Met de revitalisatie krijgen de complexen ook een esthetische facelift met een aanzienlijk hogere woonkwaliteit. Er komt zelfs een woonhof voor de bewoners.” 

Woontij heeft er bewust voor gekozen om bij dit project de bewonersbegeleiding en communicatie nadruk te geven. “De visie en werkwijze van Fooq – zorgen voor een goede realisatie en gericht zijn op de bewoners – sluit naadloos op dit project aan. Daarom hebben we projectleider Willem Bootsma ingeschakeld voor de begeleiding en het toezicht op de uitvoerende werkzaamheden”, vervolgt Christine Groen. “Zo doen Willem en ik samen de inloopspreekuren. In dergelijke processen is communicatie met bewoners essentieel, die deze periode als hectisch ervaren. Ik ben daarom zo ontzettend blij met Willem, want hij heeft inlevingsvermogen en kan goed luisteren. Tegelijkertijd legt hij zaken ook duidelijk uit, stelt zijn grenzen en komt zijn afspraken altijd na. Dat straalt positief af op Woontij”.

Deel dit artikel op:

Reacties

Meer impressies van dit project

Extra informatie

Er is geen extra informatie beschikbaar.